.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران خبر داد :
ترسیم دورنمای 3 میلیارد دلاری برای صادرات مازندران
شمال نیوز : رئیس پارلمان بخش خصوصی با اعلام اینکه نمی‌توان و نباید مشکلات بخش صادرات را مطرح نکنیم و تنها به ارائه آمار و ارقام بپردازیم ، زیرا مازندران در حوزه‌های موادغذایی، لبنی، مرکبات و آبزی‌پروری و صنایع کوچک و متوسط قابلیت صادراتی دارد.....
ترسیم دورنمای 3 میلیارد دلاری برای صادرات مازندران شمال نیوز : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت : چند سازمان متولی بخش صادرات هستند و متولی خاصی در این حوزه تعیین نشده است .

به گزارش شمال نیوز ، عبدالله مهاجر که در نشست خبری پایان سال با  خبرنگاران سخن می گفتبا تاکید بر سپردن حوزه های اقتصادی به بخش خصوصی اظهار داشت : دلیل اصلی عقب‌‌ افتادن در بخش صادرات فقط نگاه آماری به این حوزه است ئ این در شرایطی است که فعالیت درستی تاکنون انجام نشده است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی با اعلام اینکه نمی‌توان و نباید مشکلات بخش صادرات  را مطرح نکنیم و تنها به ارائه آمار و ارقام بپردازیم ، زیرا مازندران در حوزه‌های موادغذایی، لبنی، مرکبات و آبزی‌پروری و صنایع کوچک و متوسط قابلیت صادراتی دارد.

مهاجر با برشمردن برخی از موانع صادرات در استان افزود : نخستین مانع در بحث صادرات، حقوق گمرکی است و مشکلاتی دیگر که باید از سوی دولت برای رفع آن چاره اندیشیده شود چرا که بخش خصوصی همیشه پای کار است و این متولیان مرتبط با صادرات هستند که باید در حوزه تقنین و اجرا موانع را رفع کنند .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه قرار نیست با دولت رقابت کنیم ، گفت : اگر نتوانیم مشکلات را در بحث صادرات حل کنیم از این وضعیت رها نخواهیم شد.

وی افزود : در اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح شد که حوزه اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود اما این موضوع اجرایی نشد و ضرورت دارد دولت هدایت‌گر باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل صادرات، قانونی است و دولت هم به این مشکل واقف است، گفت: به اندازه کافی پروتکل امضاء کردیم و تا زمانی که مشکلات حل نشود پروتکل تأثیری ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته از گمرکات استان ۸۱۴ هزار تن صادرات داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۸۶ میلیون دلار صادرات از گمرکات مازندران به ارزش۵۲۰ میلیون دلار از طریق گمرکات همسایه استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا ۱۵ اسفند نیز ۶۱۸ هزار تن صادرات انجام شد که از لحاظ دلاری نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داشتیم ولی ۲۰۰ هزار تن از لحاظ وزنی صادرات کمتری صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه با تأکید بر اینکه جایگاه مازندران در حوزه صادرات تا بیش از این ها است ، افزود: ظرفیت استان برای صادرات در صورت طبیعی 2 میلیارد دلار است و استاندار محترم برای سال آینده دورنمای 3 میلیارد دلاری را برای صادرات مازندران ترسیم کرده است که اگر موانع و مشکلات موجود حل شود رسیدن به این رقم انکان پذیر خواهد بود .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 اسفند 1396
یک تاجر میخواد کارت بازرگانی بگیره پدرش در میارین اونوقت میخواین 3 میلیارد دلار صارات داشته باشین؟ زهی خیال باطل

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.